Tento trénink nabízí účastníkům možnost rozvoje individuálních komunikačních technik a dovedností. Zaměřuje se na verbální a neverbální stránku osobního projevu při jednáních. Trénink napomáhá rozvoji vlastního charismatu a přesvědčivosti.
V tréninku využívá trenér interaktivních cvičení a výklad doplňuje i nácvikem různých situací a technik s pozorováním a zpětnou vazbou účastníků. K uvědomění si některých předností a rizik jsou využívány i dotazníky či testy. Každý z účastníků je minimálně dvakrát nahrán na kameru a má možnost sebereflexe z videozáznamu.
Pro spolupráci jsou kromě osobních a odborných kompetencí každého člena týmu nezbytné i kompetence sociální a metodické. Právě na tyto schopnosti a dovednosti se zaměřuje Coverdale již přes 50 let při vývoji metody tréninku pro zdokonalení spolupráce. Tento trénink nabízí rozvoj asertivního (dospělého) přístupu k sobě a okolí a k přebírání zodpovědnosti za své chování. Přes zlepšení vlastní komunikace vede cesta k zefektivnění spolupráce v týmech, mezi odděleními, v pobočkách, v projektových týmech i v pracovních skupinách.
Tento trénink je vhodný pro každého, kdo chce umět jednat bez rušivých emocí, naučit se brát ohled na sebe i na okolí a nenásilně dosahovat svého. Optimální počet účastníků je 8 osob a maximální počet je 10.
V tréninku se pracuje formou diskuze s vlastními zkušenostmi z oblasti komunikace a jednání s lidmi.
Některá témata se probírají a trénují hraním rolí a účastníci tak mají možnost si vyzkoušet situace podobné praxi. Trenér doplňuje situace formou prezentací nástrojů a teoretických modelů pro osvětlení problematiky.
V každodenní praxi musí každý z nás stále více vyjednávat, argumentovat a přesvědčovat – nejen se zákazníky a dodavateli, nýbrž i ve vlastní společnosti, například na rozhraních mezi projekty a línií, mezi zaměstnanci a vedoucími, mezi odděleními v pracovním procesu. Průběh a výsledek vyjednávání určuje budoucí úspěchy a má velký vliv na vztahy vyjednávajících partnerů.
Do programu může být v případě potřeby zařazen příklad skupinového vyjednávání tak, jak k tomu skutečně v praxi dochází. Některé případy vyjednávání mohou pocházet obsahově z praxe pracovníků a tím je zajišťován maximální přenos poznatků ze semináře do praxe.
Tento trénink slouží k vypracování a osvojení základních principů důvěryhodného vyjednávání,
Účastníci procvičují různé situace vyjednávání, počínaje vyjednáváním ve dvou a konče vyjednáváním více skupin s různými zájmy. Každé vyjednávání se vyhodnocuje za pomoci pozorovatele. Po analýze následuje plánování efektivního způsobu jednání, strategie a argumentace, aby mohla být další vyjednávání ještě úspěšněji provedena. Tento způsob práce umožňuje požadované rozšíření osobního potenciálu vyjednávání každého účastníka. Na úvod semináře se bude pracovat na neutrálních případech, aby bylo možno získat co největší učební zkušenosti. Těžiště leží na kompetenci procesní a je tedy zpočátku nežádoucí se příliš zabývat věcným obsahem. Případové studie pocházejí z Harvard Negotiation Project a Coverdale. Později v tréninku mohou být použity konkrétní příklady z praxe účastníků a je žádoucí, aby si každý účastník alespoň jeden příklad z vlastní praxe připravil. Každý tréninkový den budou prováděna tři až čtyři vyjednávání, mezi kterými bude trenér prohlubovat zkušenosti teoretickými vstupy a iniciovat tak nové možné úhly pohledu na vyjednávání.
Obtížné rozhovory jsou nedílnou součástí komunikace a ať chceme či ne, musíme je vést. Někdy se jim snažíme vyhnout nebo je odsunout, ale tím se jich nezbavíme. Pokládáme si otázku proč …bychom ten rozhovor měli vést místo toho jak.. bychom ho měli začít a vést. Tento trénink dává praktický návod, jak se obtížných rozhovorů zhostit a jak je vést k úspěšnému odstranění negativních emocí a tím k dalšímu úspěšnému jednání. V komunikaci předcházejí obtížné rozhovory, které jsou úspěšně vedené – vyjednávání. Coverdale na obou tématech spolupracuje s Harvardským vyjednávacím projektem a základem pro tento trénink jsou metody „difficult conversations” Harvardské univerzity.
Účastníci procvičují různé situace vedení obtížných rozhovorů ve dvou. V úvodu je veden jeden cvičný rozhovor před ostatními pro zaškolení pozorovatelů a poukázání na jednotlivá problematická místa dialogu. Ostatní rozhovory jsou vždy vedeny ve skupinkách po třech – tedy s jedním pozorovatelem. Trenér střídá hovořící páry pro pozdější zpětnou vazbu. Paralelní cvičení více účastníků umožňuje sbírání zkušeností a poznatků více účastníků a tím i zvýšení efektivity přenosu poznatků do praxe. V průběhu tréninku absolvují účastníci 3 testy, které reflektují jejich přístup ke komunikaci, jejich emoce a jejich sebeuvědomění.
V posledních letech lze sledovat, že společnosti po velkých investicích v oblasti výrobních a komunikačních technologií hledají další oblast, ve které lze získat výhodu před konkurencí. Touto oblastí se jednoznačně ukazuje oblast spolupráce. Spolupráce mezi zákazníky a dodavateli, mezi odděleními a týmy, ale hlavně uvnitř týmů. Spolupráce s ostatními lidmi vyžaduje nejen osobní a odborné kompetence, ale také kompetence z oblasti sociální a metodické, které jsou společností Coverdale shrnovány jako procesní kompetence.
Tento trénink se zaměřuje právě na osvojení si schopností a dovedností metodické a sociální kompetence. Tohoto tréninku se nemusí účastnit pouze stávající kompletní týmy, i když to může být výhodou. Z tohoto tréniku odchází každý účastník týmovější a se schopností orientovat se v týmové práci a účelně ji podpořit. Každý z účastníků si odnáší poznatky ze sledování procesu, odhalování obtížných míst, ve kterých spolupráce vázne a stagnuje. Zároveň ale získává přehled o možnostech tuto spolupráci orientovat na cíl celého týmu, oddělení a společnosti a osvojí si nástroje, které k tomu může vhodně použít.
Tento návrh tréninku je koncipován na 3 dny a bude prováděn jedním trenérem.
Ve dvou tréninkových dnech pracují účastníci na 5-6 úkolech, získávají vlastní poznatky a know how společnosti Coverdale. Zadání jsou neutrální a umožňují tak všem, aby se zapojili rovnoceně, bez ohledu na odbornost nebo předešlé zkušenosti. Po skončení práce a předání výsledku je proces účastníky vyhodnocován za asistence a zpětné vazby trenéra.
Moderace je jednou ze základních kompetencí Coverdale (viz úspěšná publikace v němčině „Moderace jako nástroj vedení“).
Tato nabídka je obecná a lze jí přizpůsobit konkrétním požadavkům pro moderaci v rámci firmy.
Tento trénink moderace a vizualizace slouží k tomu, aby se stávající dovednosti cílové skupiny v moderování skupin ještě rozšířily. Moderátoři, budoucí moderátoři i členové projektových týmů budou mít možnost procvičit moderační techniky, a tak s použitím různých vizualizačních prostředků rozšířit svoji procesní kompetenci. Vlastní poznatky z tréninku budou posouzeny na základě dosavadní praxe a vytvořen plán dalšího žádoucího postupu pro zvýšení kvality porad a workshopů.
Základní metodou práce společnosti Coverdale je účení ze zkušeností. Při tréninku to znamená, že každý z účastníků bude mít možnost moderovat pracovní tým (ostatních účastníků) při zadání reálného úkolu po dobu 45 minut. Po této moderaci obdrží od ostatních účastníků a trenéra zpětnou vazbu na jeho činnost moderátora. Pokud není jinak dohodnuto se zadavatelem anebo s účastníky, týká se zadání úkolů také moderace. Účastníci tak mají příležitost získávat poznatky na třech úrovních – z obsahu vypracovaného úkolu, z vlastních zkušeností, ze zpětné vazby tréninku a z teoretických a praktických vstupů trenéra.
Projekty – moderní slovo, za kterým se skrývá organizace práce, která spojuje spolupracovníky z různých oddělení i různých firem do jednoho týmu, který funguje mimo běžnou linii vedení společností. Znamenají vždy něco nového a tím i změnu, tedy něco, co je dnes běžným rysem práce každé společnosti. Projektová práce má svá specifika a nesnadnou úlohu koordinovat komunikaci uvnitř týmu, ale hlavně na rozhraní k liniové organizaci. Kdo rozhoduje? Projekty mohou pomoci vyřešit úkoly a problémy, ale mohou také stát mnoho peněz a nevyřešit nic. Jak na to? Tento trénink nabízí formu praktické práce na projektech a miniprojektech možnost získat v laboratorním prostředí poznatky z projektové práce a konfrontovat je se zkušenostmi z praxe. Tento trénink dává ucelený přehled o problematice projektové práce a zprostřekovává praktické metody a instrumenty vhodné pro práci účastníků. V semináři se nevyskytují dlouhé přednášky a výklady trenéra doprovázené foliemi. I přes časovou náročnost bývá tento seminář hodnocen jako živý a bez dlouhé chvíle.
Trénink projektového managementu je koncipován tak, aby byly účastníkům v 1. části (2 dny) zprostředkovány základy spolupráce na projektech.
Náš trénink je charakterizován tím, že účastníci samostatně zpracovávají kratší i delší projekty, aby na jedné straně dosáhli kvalitativně hodnotných výsledků a na straně druhé získali zkušenosti samotnou prací v projektovém týmu, při řešení běžných situací jako v každodenní praxi. Paralelně k projektům, díky reflexi a feedbacku k danému pracovnímu procesu a vedoucímu projektu, získávají účastníci poznatky o významu sociální kompetence a skupinové dynamiky. Zpracovávaná témata jsou zpočátku neutrální, aby se mohl každý soustředit při práci i vyhodnocování na proces projektové práce. Postupem času lze zapracovat do tréninku i vlastní témata z praxe účastníků, pokud se mohou obsahově zapojit i ostatní účastníci a lze již během tréninku dosáhnout měřitelných výsledků.
Sorry, the comment form is closed at this time.