Hlavní úkol úspěšného vedoucího spočívá v tom, zajistit rámcové podmínky, které umožní spolupracovníkům strukturovaně spolupracovat. Udává směr a stanovuje měřitelné cíle. Přitom nesledují pouze dosažení těchto cílů nýbrž se zaměřují i na proces spolupráce. To jim dává přílěžitost jejich spolupracovníky lépe poznat, vidět a nasadit jejich potenciál. Nasazují spolupracovníky podle jejich silných stránek, které dále rozvíjejí. Jako nástroje vedení využívají delegace. V tomto tréninku se učí řídit proces spolupráce vyhodnocováním proběhlých úkolů. Pro řízení využívaji delegaci a intregraci aktivně. Stanovují cíle a plánují proces na základě nástrojů Coverdale.
Mnoho podniků se v této době nachází v zásadních změnách. Doby, kdy bylo možné budoucí cíl jasně definovat jsou pryč. Tím také i „klasický“ changemanagement ztrácí na účinku. Jasné je pouze, že ke změně musí dojít a jak asi zhruba vypadá směr. Cesta musí následovat po krocích, aniž by bylo možno definovat výsledek. Organizace naráží na skleněný strop a musí být naměrovány transformačním procesem. Reflexe, Pilotní fáze, nové metody, kreativita a otevřenost jsou podstatné součásti této nové formy řízení změn.
Jako vedoucí pracovník musíte plnit Vaše úkoly v těchto nových rámcových podmínkách. Vaším centrálním úkolem je zajistit orientaci a spoluutvářet proces vedoucí k transformaci organizace.
V tomto tréninku si osvojíte, jak lze etablovat otevřenou kulturu konfliktu, ve které spolupracovníci rozpoznají problémy a potenciální konflikty v jejich časném stadiu a dokáží s nimi věcně nakládat. Naučíte se, jak lze konflikty správně analyzovat. Jako vedoucí pracovník správně rozhodnout, zda sám jako moderátor spolu s ostatními konflikt zvládnout anebo s externí pomocí zabránit případnému ohrožení situace v týmu.
Vedení virtuálního týmu je pro vedoucího pracovníka vždy výzvou. Vedle klasických vedoucích kompetencí, musí virtuální vedoucí prokázat dodatečné silné stránky. Když se jedná o překonání limitujících omezení v komunikaci ke kterým je třeba užívání stávajících informačních technologií. Sledování cílů a kontrola jesou stejně významné jako zajištění dobré a otevřené komunikační kultury i přes vzdálenost mnoha kilometrů.
Koučink je poslední dobou velmi často skloňovaný pojem a požadavky na vedoucí pracovníky obsahují stále častěji i kompetence koučování. Jen vyjímečně mají vedoucí pracovníci možnost absolvovat časově náročné vzdělávací cykly koučinku. Tento trénink nabízí v kompaktní formě náhled do problematiky koučinku a možnost procvičení koučování. To vše dokonce nad rámec „klasického“ koučinku, vekterém je vztah kouče a koučovaného ve zcela jiném poměru, než je tomu u vedoucího pracovníka a jeho spolupracovníka. Na základě tohoto tréninku může vedoucí pracovník podle potřeby zvolit a strukturovat vhodné postupy k podpoře svých spolupracovníků a zásadně tak rozšířit svoje vedoucí kompetence.
Sorry, the comment form is closed at this time.